sektor publiczny
Firmy państwowe, tak jak i inne przedsiębiorstwa, mogą potrzebować wsparcia IT z różnych powodów. Oto kilka przykładów:
- Złożoność technologii: Firmy państwowe, podobnie jak inne przedsiębiorstwa, mogą korzystać z bardzo złożonych systemów informatycznych, które wymagają specjalistycznej wiedzy i umiejętności do ich obsługi i utrzymania.
- Zmiany technologiczne: Technologia rozwija się szybko i firmy państwowe mogą potrzebować pomocy w aktualizacji i modernizacji swoich systemów informatycznych, aby pozostać konkurencyjnymi.
- Bezpieczeństwo: Firmy państwowe mogą mieć szczególne wymagania dotyczące bezpieczeństwa swoich systemów i danych, dlatego mogą potrzebować specjalistycznych usług z zakresu bezpieczeństwa IT.
- Oszczędność kosztów: Korzystanie z usług zewnętrznych firm IT może być bardziej opłacalne dla firm państwowych niż zatrudnianie specjalistów informatycznych na etat.
- Brak wiedzy wewnętrznej: Firmy państwowe mogą nie posiadać odpowiednich specjalistów informatycznych wewnątrz swoich struktur, dlatego mogą potrzebować wsparcia zewnętrznych firm.
Entrast Sp. z o.o. ma doświadczenie w różnych sektorach m. in.:
Udział w projektach informatycznych i telekomunikacyjnych
(Kierownik projektu / Inżynier kontraktu);
- Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji w Warszawie
- Ministerstwo Zdrowia – Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia
- Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego
- Ośrodek Przetwarzania Informacji
- Urząd Komunikacji Elektronicznej
- Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
- Centrum Projektów Polska Cyfrowa
- Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego w Białymstoku
- Chełm miasto
Opracowanie specjalistycznych ekspertyz
audytów z zakresu informatyki i telekomunikacji:
- Komenda Wojewódzka Policji w Olsztynie
- Sąd Okręgowy w Olsztynie
- Sąd Okręgowy w Gdańsku
- Sąd Rejonowy Warszawa-Śródmieście
- Sąd Rejonowy w Wrocławiu
- Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku
- Sąd Rejonowy w Elblągu
- Sąd Rejonowy w Olsztynie
- Sąd Rejonowy w Ełku
- Sąd Rejonowy w Giżycku
- Sąd Rejonowy w Biskupcu
- Prokuratura Rejonowa w Gdyni
- Prokuratura Rejonowa w Mińsku Mazowieckim
- Prokuratura Rejonowa w Giżycku
- Prokuratura Rejonowa w Szczytnie
- Komenda Miejska Policji w Olsztynie
- Komenda Powiatowa Policji w Mrągowie
- Komenda Powiatowa Policji w Piszu
- Komenda Powiatowa Policji w Giżycku
Kontrola oraz wsparcie w zakresie technologicznym
audyt bezpieczeństwa teleinformatycznego (ISO 27001 itp.):
Gmina Jeżów Sudecki | Dolnośląskie |
Gmina Podgórzyn | Dolnośląskie |
Gmina Janowice Wielkie | Dolnośląskie |
Radziejów | Kujawsko-pomorskie |
Gmina Miasto Biłgoraj | Lubelskie |
Lublin | Lubelskie |
Gmina Szprotawa | Lubuskie |
Stryszów | Małopolskie |
Kalwaria Zebrzydowska | Małopolskie |
Miasto Podkowa Leśna | Mazowieckie |
Gmina Bulkowo | Mazowieckie |
Opole | Miasto Opole |
Gmina Praszka | Opolskie |
Gmina i Miasto Ulanów | Podkarpackie |
Gmina Giby | Podlaskie |
Gmina Siemiatycze | Podlaskie |
Gmina Grajewo | Podlaskie |
Gmina Rajgród | Podlaskie |
Jedwabne | Podlaskie |
Gmina Augustów | Podlaskie |
Gmina Trzebielino | Pomorskie |
Gmina Trzebielino | Pomorskie |
Gmina Liniewo | Pomorskie |
Gmina Bobrowniki | Śląskie |
Gmina Miejska Piechowice | Śląskie |
Gmina Wydminy | Warmińsko-mazurskie |
Gmina Miasto Ełk | Warmińsko-mazurskie |
Gmina Świątki | Warmińsko-mazurskie |
Gmina Barczewo | Warmińsko-mazurskie |
Gmina Markusy | Warmińsko-mazurskie |
Gmina Świętajno | Warmińsko-mazurskie |
Gmina Biały Bór | Zachodniopomorskie |
Gmina Ińsko | Zachodniopomorskie |
Gmina Przelewice | Zachodniopomorskie |
Przetargi informatyczne są jednym ze sposobów wyboru dostawców usług lub produktów z dziedziny informatyki, które są potrzebne dla organizacji lub przedsiębiorstwa. Poniżej przedstawiam kilka ogólnych zasad, które powinny być przestrzegane podczas przeprowadzania przetargów informatycznych:
- Ogłoszenie przetargu – przetarg powinien być ogłoszony publicznie, z wyprzedzeniem, w sposób dostępny dla wszystkich zainteresowanych podmiotów. Ogłoszenie powinno zawierać dokładny opis wymagań i specyfikacji technicznej, które muszą być spełnione przez oferujących.
- Wybór trybu przetargowego – w zależności od wartości zamówienia i zasad obowiązujących w danym kraju, przetarg może być przeprowadzony w różnych trybach, takich jak przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, dialog konkurencyjny itp.
- Termin składania ofert – oferty powinny być składane w określonym terminie, który powinien być wystarczająco długi, aby oferenci mieli czas na przygotowanie odpowiedniej dokumentacji.
- Dokumentacja ofertowa – oferenci powinni przedstawić kompletną dokumentację ofertową, która powinna zawierać wszystkie wymagane dokumenty, takie jak formularz oferty, specyfikację techniczną, cennik, termin realizacji itp.
- Otwarcie ofert – oferty powinny być otwarte publicznie, w obecności wszystkich oferentów, w wyznaczonym terminie i miejscu. Powinno to być dokładnie odnotowane w protokole.
- Ocena ofert – oferty powinny być oceniane zgodnie z kryteriami określonymi w ogłoszeniu przetargowym. Oceniający powinni być niezależni i kompetentni w dziedzinie, dla której przetarg został ogłoszony.
- Wybór oferty – oferta, która uzyskała najlepszą ocenę, powinna być wybrana. Jeśli jednak oferta ta nie spełnia wszystkich wymagań określonych w ogłoszeniu przetargowym, może zostać odrzucona.
- Zawarcie umowy – po wyborze oferty, zawierana jest umowa z wybranym oferentem, która określa szczegóły realizacji zamówienia, takie jak terminy, warunki płatności, gwarancje itp.
Należy pamiętać, że powyższe zasady stanowią tylko ogólne wytyczne, a procedury przetargowe mogą się różnić w zależności od kraju i branży, w której przetarg jest przeprowadzany.